http://lh3.google.com/carlosgranell/RkGTw0Y6C7I/AAAAAAAAAEw/BkUGOPC_YWM/caP%C3%87ALERA%20FOC.jpg

dimarts, 23 d’octubre del 2007

Sueca ja té Fallera Major 2008

El passat dissabte, apart d'estar la festa d'Agermanadets 2007 al matí estava la presentació de la Fallera Major de Sueca per la nit. Aquest any, la xica que representarà tot el mon faller és Verónica Zarzoso, de la falla Avda. d'Espanya.

A les 19:45 ens vàrem reunir els membres de la Junta a la porta de l'Ajuntament i marxàrem cara casa de la fallera major del 2007, Sela Franqueza, acompanyats pel so de la xaranga. Que casualment era la nostra, la C25, encara que tenia moltes baixes respecte a la formació tradicional degut, segons ells, que els avisaren el dia abans.

Una vegada recollida Sela, anàrem cap a casa de la futura Fallera Major. Allí també estava tota la cort del 2008, les quals acompanyarien a Veronica, elles son: Cristina Ferrer i Amparo Iborra (Avda. Espanya), Amparo Martínez (Verge de Sales) i Gemma Bermejo (Ronda del Materal).

Un cop tots reunits ja ens dirigírem al Centre Cultural Bernat i Baldoví (el Cine Lido de tota la vida) on tindria l'acte en si. Durant el passacarrer em vingueren al cap certs pensaments que m'agradaria expressar ací i que algú em poguera comentar. Ja fa tres dies de l'acte en si, tot ha sigut ja digerit i tots estem més relaxats però no per això vaig a canviar la meua forma de pensar, alguns als que ho comentí eixe dia, pensaren, creurien que seria fruit de les casalles. Doncs no.

Si jo no m'equivoque, el dissabte a la nit, els que anàvem desfilant pel carrer amb una xaranga, érem la Junta Local Fallera de Sueca, màxim organisme que regeix les falles de Sueca, col·lectiu local que alberga al major nombre de persones. Per tant, érem la representació del poble. A més dúiem a la Fallera Major del poble, a la Futura Fallera Major del Poble, i per a més gràcia, a la Festera del Poble, máxima representant de Sueca i els suecans, no? Doncs no ho pareixíem.

Pareixíem una falla mal avinguda entre ells i encara no. Independentment que els pobres de la xaranga s'esforçaren tot el possible per a fer-nos ballar, i sols ho férem quatre, els quatre més joves, tal vegada degut que era un acte més seriós i no tocava fer festa pel carrer (no és un dia 19, i si això era el que tocava se li haguera pogut dir a la xaranga que sols tocara passodobles), les meues reflexions anaven per altre lloc.

Per què no dúiem davant de nosaltres un vehicle de la Policia Local obrint-nos camí? M'és indiferent que fora un cotxe o una moto, però quelcom. Quan Sela, i ara Veronica, actua com a festera si que porta un vehicle davant obrint-li camí i parant-li el tràfic, per què el dissabte no?
Si fórem un a falla no ho haguera dir però no érem una falla, érem la Junta Local (que això és el de menys, a nosaltres no ens cal) i dúiem a les dos màximes representants del poble (ací si que és deu). No teníem per que anar per dalt les voreres o anar a buscar un semàfor. La persona que ostenta el càrrec de festera Major i de Fallera Major, en el moment que està exercint-los, no es mereix això.

Dit açò tornem a la presentació. Una vegada al Bernat i Baldoví començà l'acte protocol·lari, se l'imposà la banda a la nova Fallera Major i a la Cort i després començaren les visites de les falles de Sueca i de les Juntes Locals de la província. Un dia faré un article respecte al tema de les visites durant les presentacions, ahí també hi ha molt que parlar.
Quan varen cridar a la nostra Falla no van pujar Andrés i Ruth, ja que per diferents motius no podien acudir, i en lloc que sols pujaren els infantils, pujaren com a màxims representants de la Falla, Vicente Delgado (el Xurro) com a Vicepresident i Maria Juan com a Fallera Major, que per cert anava molt guapa i duia un tratje molt bonic (lamente no tindre foto ja que des de la cabina tècnica no eixien be, si algú en vol enviar alguna), acompanyats pel President Infantil, Israel, i per nostra Fallera Major Infantil, Maria Jesús.

Després de cantar l'Himne, començà la gala que hi havia preparada com a fi de festa. En aquesta ocasió es tractava d'artistes novells que començaven a fer-se pas en el complicat mon de la cançó. Entre ells hi havien finalistes de Casting de OT, un semifinalista del programa de TVE1 Mision Eurovisión, i la guanyadora del concurs autonòmic de jovens cantants. Va estar prou be, apart de la gent que cantava hi havia un xicon que feia màgia i va agafar com a ajudant a l'alcalde de Sueca, el qual encara estarà preguntant-se (i jo també) com és tragué el mag les cordes de sobre.

Una vegada finalitzat l'acte és realitzà al primer pis un vi d'honor per a les falles convidades i les Juntes Locals.

Ara sols em queda esperar que algun any, entre les cinc xiques que hi havia dalt de l'escenari durant la presentació, alguna siga de la nostra falla, i a poder ser la del centre. Algú dia vore eixe somni complit? Vosaltres m'ho direu.

23 comentaris (Afegix el teu):

Amic fep ha dit...

Bona narracio amic. Si val la meua modesta opinio, trobe, que per part de la gent que corresponga en la Junta Local Fallera, tindrien que fer aquest acte de Presentacio de la Fallera Major de Sueca un poc mes protocolari. Hi ha que donar-li mes solemnitat que la que se li dona, i una detall com el que comentes del cotxes o motos de policia, es un gran detall per a la gent que esta vejent pasar a la comitiva de la Junta Local Fallera.

He vist alguna Presentacio, i he trobat un poc de falta de solemnitat al acte. En aixo no estic dient que la gent de protocol de la J.L.F. no realitza una bona tasca, ni molt menys, sols intente ficar un granet d'arena per a millorar el que es fa.

No se el problema que hi ha en les Juntes Locals convidades, pero a una Presentacio que vaig estar, fara dos anys, vaig vore prou abandonat el tema dels convidats.

Ja vos dic, es una opinio, no es cap critica.

SPIELBERG ha dit...

Gràcies.La teua opinió sempre val i esté en conter. El tema de les Juntes local ha estat solucionant-se poc a a poc, anem a vore l'altre.

San Karrega ha dit...

Òstia el vinet!!... Ja deia jo que se m'oblidava alguna cosa...

Mecagueen...

Segons m'han dit, gran discurs del merengue... molaria poder-lo llegir... m'han dit que valgué molt la pena... Hi hauria possibilitat?!!...

Amic fep ha dit...

He sentit el mateix pel tema del matenidor. El que tambe he sentit es que el presentador va estar un poquet fluixet, m'agradaria que algu donara la seva opinio, ja dic, es el que he sentit, no vaig estar...

Tampoc al vi!!!! I tampoc estava a la Bodega Miguel com alguns!!!!!!

San Karrega ha dit...

Es lo que te anar de dinar!... jejeje...

Celos?!!... mi vida!!

sambori ha dit...

Spilberg ja vos vaig veure al passacarrer i la veritat és que tens raó i anàveu tots molt serios.
Però el que vaig observar i hem va pareìxer molt bé va ser vore una representant femenina de la junta lluïnt el vestit de fallera.
Finín,una fallera de la falla eL Portal i molt vinculada al món faller.
Jo en totes les presentacions he vist la junta composta per membres masculins i la veritat és que m´alegra vore com a la junta també hi ha representació femenina.
Des d´ací la meua felicitació per a esta fallera:Finín.

SPIELBERG ha dit...

Amic fep, t'oblides de Pepa, de Tro i Flama, que també és de la JUnta i també anava al passacarrer.

El discurs de carlos Berenguer (Merengue) va estar prou be, si no l'ha grabat algú torve que serà complicat de conseguir ja que el va fer mig a ma i no l'acabà fins el mateix moment. Jo li ho preguntaré el dijous i ja vos comentaré.

Respecte al presentador no se a quin dels dos es referiu, si a Pepe Viel que presenta l'acte en companyia d'Olga, membre de la cort de l'any passat, o al que presentà les actuacions, que no recorde el nom.

Si un presentador no va al lloc de l'acte a fer les pertinents proves i assatjos per a que tot vaja be després pot eixir mal.

Anònim ha dit...

SAMBORI CADA VEGADA TINC MES CLAR QUI ERES¡¡¡ DONA SEGUR¡¡¡
JO TAMBE MALEGRE QUE CADA VOLTA LA DONA ESTIGUA MES INTEGRA PERO EN LA FAENA DE CASA TAMBE¡¡

SPIELBERG ha dit...

Eh? Què te que vore ací açò? Cadascu en sa casa farà el que podrà i el que voldrà, no generalitzem. A més aquest no és lloc per a parlar d'eixes coses.

Amic fep ha dit...

Amic Spilberg, el del comentari de la dona de la J.L.F., ha sigut Sambori, pero no obstant, si fa falta jo tambe felicite a les dos dones que formen part de la Junta Local, a vore si d'aci poc en son mes!!!!!

El comentari del anonim/a, o jo l'he tret un poc de contexte o es molt matxista.
M'agradaria que fora jo el que l'he tret de contexte...

Xuso ha dit...

jo tampoc he entés massa el que vol dir, però si el que ha pretés és fer-se el graciós....

A mi massa gràcia no m'ha fet, no sé!!!

San Karrega ha dit...

Masclista... mmmm..... sembla que sí, no?!!...

Ni cas....

SPIELBERG ha dit...

Fep, perdona que me ratllat, volia dir Sambori.

Crec que ningú enten eixe anònim.

Anònim ha dit...

Hola a tots, jo no vaig estar a la presentació, perque vaig tenir bodorrio, pero vaig estar diumenge parlant en 4 persones de la nostra falla que si que hi varen assistir i em comentaren que en general va estar tot molt fluix. En quant a la meua opinió personal, he estat en altres presentacions dels anys anteriors i estic totalment d´acord amb l´amic Fep, crec que es queden un poc curts en quant a protocol.No vullc dor en això que la culpa la tinga la JLF, no en cap moment, pero si pense que si a estes persones que dins del que poden estan lluitant per una festa, que al fi i al cap es la mes important ahuí a la nostra ciutat, en quant a magnitut de gent fallera, de comissions... i les persones que ens tenen que ajudar no ho fan tot el que podrien fer-ho, pues normal que tot ixca com ixca¡¡¡
Pero bò, Carlos també estic d´acord amb tot el que has comentat a l´article,enhorabona

sambori ha dit...

Benvolgut anònim no vaig a entrar en el teu joc ofensiu.
No sé quin criteri t´ajuda a pensar sobre el meu sexe quan sols he fet un comentari respecte als canvis visibles que he observat a la Junta.
Perdoneu el fet de no esmenar a l´altra companya que teniu ,i que a més no tinc el gust de conèixer.
Jo no vaig poder asistir a l´acte,sols vaig vaig veure de refiló el passacarrer i no em vaig adonar de Pepa.

Anònim ha dit...

Amics de la web:
Jo també vull felicitar a les dones membres de la junta local,a Finín de la falla el Portal i a Pepa de la falla Tro i Flama per formar part d'aquesta junta i per haver acudit a la presentació de la Fallera Major de Sueca vestides de valencianes.
Pense que en ple segle XXI està prou fora de lloc, el que es discrimine per motiu de sexe.
Dóna igual home que dona ,primer que res sóm PERSONES.

També felicite a Verónica Zarzoso pel seu càrrec de Fallera Major de Sueca.

Anònim ha dit...

Com a component d'esta penya crec que la meua missió és només referir-me a ella i no entrar en comentaris més o menys agressius (anonim) pel que escrius tu i he llegit de Sambori (jo crec que és una dona), mai arribaràs al nivell d'ella i menys discriminant a les nostres dones, tanmateix com a la teva.
Bo, anem al menú per al dissabte dia 27 d'Octubre. De picadeta les gambes que van sobrar l'altre dia, "papes", cacauets, tot això ben mullat amb cervesa, mentres fem una paella de mandonguilles de carn (casolanes, fetes amb tot l'afecte per la mare de Ximo). Després dolços, licors i cubates a discreció. Preus populars.

Anònim ha dit...

Carlos, enhorabona per l´article.
Estic d´acord amb tu de que Maria anava guapisima, el diumenge m´ensenyaren una foto d´ella en la presentació i "doy fe" de ello, no la vaig vore personalment perque estava a la boda de Angeles Vivas, que per cert es queda de categoria, i persupost que ella també anava guapisima, bueno ja contarà Deme els detalls que te que escriure un article i si no l´escriu ella ho fare jo.
I canviant de tema jo també estic contenta de que a la Junta Local hi haja representants femenines.

SPIELBERG ha dit...

Gràcies

Anònim ha dit...

El Código Civil Español,

Artículo 68
"Los cónyugues están obligados a vivir juntos , guardarse fidelidad y socorrerse mutuamente.Deberán además compartir las responsabilidades domésticas y el cuidado y atención de ascendientes y descendientes y otras personas dependientes a su cargo".

ANÒNIM DE LLETRES MAJÚSCULES....TÚ AJUDES??????????

Anònim ha dit...

Eixe advocat ha estat de lo més acertat, jo no habia comentat res, perquè els temes masclistes hem fiquen de mala llet.

D´altra banda Carlos, estic completament d´acord amb tú, en tot el que dius.
Jo vos vaig vore des d´un cantó i no pareixia per a res la presentació de la Fallera Major de Sueca.
Quan jo vos vaig vore sols portaveu a Sela i la seua cort, i vist des de davant, anaven cinc falleres i darrere un grup de gent, si no haguera segut per la xaranga, ni se haguera notat que era una presentació, qualsevol altra presentació de Sueca, forma més soroll, possiblement degut al nombre de gent i la serietat de l´acte clar. Deurien, qui siga, l´Anjuntament, la JLF...donar-li més importància i protagonisme, ja que és la màxima representant de les falles de Sueca.
No estic criticant ni molt menys, estic opinant.

Maria podries enviar-nos un foto i ixí tots voriem lo guapa que estaves.

Anònim ha dit...

Respecte als comentaris d'antes son prou masclistes. Pero jo pense que la presentacio i els recorreguts van ser sosos,pero amb 10 falleres i la Jlf no anima prou a la gent,no staria gens mal convidar a totes les falleres i fallers de sueca,perello i mareny acompanyar a la fallera major del nostre poble,vestits com correspon i acompañant-la durant tot l'acte.No cregueu que seria mes bonic?

Anònim ha dit...

Pues si, pense que el anònim ha estat encertat, no estaria mal que totes les Falleres Majors de Sueca, hagueren acompanyat a la seua representant en el pasacarrer.