http://lh3.google.com/carlosgranell/RkGTw0Y6C7I/AAAAAAAAAEw/BkUGOPC_YWM/caP%C3%87ALERA%20FOC.jpg

divendres, 5 de setembre del 2008

Sort, de bona i de mala

Moltes vegades, quan les coses es fan de bona fe, no sempre ixen com ú voldria.
Ahir a la vesprada-nit vag estar a les vaquetes del poble i volia tornar a vore el bou embolat a Sueca. (No es que siga massa partidari d'este tipus de celebracions), però magraden les tradicions, magrada el meu poble i m'agrada veure l'ambient que es respira en festes, sobretot enguany, que la gent crec que ha fet un esforç per implicar-se més i poc a poc millorar-les.

Doncs, com tots els qui estiguéreu allí comprovàreu, el bou es va soltar quan els "emboladors" es disposaven a prendre-li foc a les banyes. Axí que el baou va eixir disparat i va pegar unes quantes voltes en llibertat, fins que poguéren tancar-lo als torils.

Molt de component de sort hi ha en aquest succés. En primer lloc, els veïns de Sueca i de les rodalies, tinguérem molta sort que en e moment en que el bou es soltà, no es va produïr ninguna desgràciea, ja que tota la gent que estava vejent com anaven a embolar-lo i estirant de la corda es trobaven, de sobte, desprotegits i indefensos a la voluntat del bou, i per sort, no va embestir a nnguna montonera de gent que intentava ficar-se fora de perill com fos.

Però, per contra, també tinguerem molta mala sort els veïns de poble i em sap molt greu, especialment per els integrants de la penya "XE QUIN BOU SUECA", que durant tot l'any han estat reaitzant un esforç enorme per a que el bou embolat es poguera tornar a veure a Sueca.

En fí, el que vos he dit, que en moltes circumstancies de la vida, són dècimes de segons les que fan canviar les coses, de vegades per a be i, de vegades per a mal. La qüestió és saber valorar l'esforç que hi ha darrere i no el resultat que, de vegades, no és l'esperat, encara que hajes ficat tota la teua il·lusió i voluntat.

Jo no puc fer alra cosa que llevar-me el barret davant es components de la penya "XE QUIN BOU SUECA", que han intentat fer tot el posible per reaitzar el bou embolat i a la fí, per circumstàncies alienes, no s'ha pogut fer.

Molts ànims i sobretot "molta sort"!!!!!!

7 comentaris (Afegix el teu):

Anònim ha dit...

GRASIES XUSO PER EL ESCRIT¡¡¡ LA VERITAT QUE EL CULE FINS QUE NO APLEGAREM A CASA NO VA DIR RES, MIRA SI EL TENIA DESPAGAT, PERO BE, PODEM DONAR GRASIES QUE DINS DEL MAL NO HA VA HABER NINGUNA DESGRACIA, PERQUE ERA MOLTA LA GENT QUE ALLI HI HAVÍA.
ARA A ESPERAR UN ALTRE ANY, I QUI SAP? ALOMILLOR ACONSEGIM PER AL ANY QUE BE ALGUNA DESANCAIXONÀ. PER QUE NO?

Anònim ha dit...

Molt bó Xuso, jo també vullc donar ànims a tots els components de la penya, ja que vaig poder observar des de el balcó de ma casa les cares de tots ells, i el despago era evident, inclós hi havia algún que no va poder contindre la rabia per el que habia succeït. Però ja podem donar gràcies que no va tindre lloc ninguna desgràcia, jo no sé la gent com ho voria però, l´efecte que feien des de dalt tots per terra, jo vaig vore una xiqueta molt joveneta que va caure i no es podia ni menejar de la por que tenia. El meu cunyat Paco, que li encanten els bous, en el seu poble són molt boueros i estava a primera fila, se´n va tindre que pujar al camió.
També pense que els dos xicons que el duien del rabo tingueren molt de valor i saberen reaccionar molt bé, perquè les portes estaven obertes i només de pensar la de xiquets que hi haurien allí darrere que no habien vist mai el bou embolat i acudiren ahir allí per a voreu.
Ah!!! i la penya crec que no és l´única cosa que organitza, hui també fan a l´estació algo per als més menuts, que per culpa del cule que me les ha comboiaes, jo hui tinc que acudir a dur a les meues nebodes, així que jo també hem lleve el barret davant dels components de la penya XE QUIN BOU.

Anònim ha dit...

bon dia a tots¡¡¡ molt bon escrit Xuso.Jo tambe estava alli, davant de el Baldoví i la veritat es que encara tinc el floc pegat al cul.Si el bou s´arriba a escapar no vullc ni pensar el que haguera pogut passar.Carmen ens vegem al casal esta nit o com ho fem.

Anònim ha dit...

Maremeua sorteta tenim, que no haja pasat res, perque la escanpada que es va fer per terra, era per a que pasara algo gros.Amadeo i Blayet caragan groc una setmana.jajajaja

Anònim ha dit...

MOLT BON COMENTARI XUSO. L'UNIC Q PASA Q LA GENT DE SUECA VA DEMOSTRAR LO SERRIL Q ESTA, JA Q ELS TIPICS BORRAXETS VOLIEN HASTA PEGAR AL POBRE XIC Q SE LI ESCAPAR EL BOU.
LO Q TU DIUS HEM LLEVE EL BARRET DAVANT LA PEÑA """ XE KIN BOU"""

Anònim ha dit...

Jo tambe hem lleve el barret per la penya, espere que al proxim any ho pugam vore mes d'un dia el bou embolat, tambe estaria be que pugueren fer el Bou en Corda, es molt mes divertit que les vaquetes i els bous embolats.

Tambe es de dir que per a fer un bou embolat Sueca no esta molt preparada, les barreres (fusta) del carrer sequial no son les idonees molt fragils per a un bou, els adoquins maten i cansen als animals, falten molts mes cadafals per a poder vore millor el bou embolat, falta gent experimentada en el tema.

Un 9 per a la penya XE KIN BOU i un 2 per a l'ajuntament.

Carlos Miragall ha dit...

Per quins motius no es va fer al final el bou embolat?? Perquè pel que semblava ahir, el ganader era l'únic que no volia...

Jo estava allí davant també i la veritat és que vam tindre sort, encara que he tingut bous més grans més prop.