http://lh3.google.com/carlosgranell/RkGTw0Y6C7I/AAAAAAAAAEw/BkUGOPC_YWM/caP%C3%87ALERA%20FOC.jpg

dijous, 24 de maig del 2007

SOC...... FALLERA

Com que jo també sent la falla i animada pel nostre amic faller Xuso, vaig a fer-vos partícips del meu sentiment faller, més bé "fallera" doncs soc dona, i dona fallera, mare de faller i dona de faller, filla de fallers..., bé com quasi totes les dones de la nostra falla; és un sentiment femení, i no ho dic perquè vaja en contra del masculí, que soc de la creença que ambdós són complementaris, sinó contra eixa part que encara es resisteix a que les dones formem part activa de qualsevol grup de treball, organització, associació, etc.

Crec que no es deu d’oblidar a ningú que la dona, i la dona fallera es una part important de les festes "josefines", ja que des de que parim fallers i falleres fins a que els vestim, els acompanyem a les cercaviles, o els aguantem les borratxeres..., sempre estem presents, però a més a més en l’època en què ens toca viure, no podem deixar de costat el paper de les dones en tots els àmbits socials, així trobem dones destacades en sectors polítics, literaris, científics, periodístics, artístics..., no entre en detalls perquè de tots son conegudes les ministres, alcaldesses, premis “nobels”, literaris, etc, on les dones desenvolupen la seua tasca personal i professional.

Es per tot això pel que jo em manifeste, perquè les dones ajuden, treballen i viuen la falla igual que els fallers, i tots junts homes i dones hem de portar la falla endavant, sense crítiques negatives, ni adjectius i expressions com: "mangonejadores, voler figurar, posar-se medalles, etc.", tan sols com el que son : FALLERES, ni per dalt però tampoc per baix dels fallers, sense distincions d’edats, ni d’antiguitats, ni de diners, ni de càrrecs, sols FALLERES, falleres que viuen la festa, que volen la festa, que treballen la festa, FALLERES que per damunt de tot això i no ho deixeu passar, són les filles, les mares i les dones dels fallers, que d’això ningú se’n recorda.

Conxa



Article escrit per CONXA PRIMA i enviat a FPCERVANTES07@HOTMAIL.COM

17 comentaris (Afegix el teu):

Anònim ha dit...

M'agradat molt aquesta reflexio que fas,realment hui en dia ningu dubta de l'igualtat encara que per educacio ens coste(de vegades)asumir-ho als homes,a la falla del portal fa uns anys crearem comissio mixta :tots paguem igual,tots parlem igual, vamos tots igual.
Ara una cosa que parlavem mig en broma mig en serio aquestes falles pasades mes concret cara la presentacio era que si tots erem igual per que no quedarmos asentadets nosaltres al escenari el dia de la presntacio?
Ja dic que es broma,pero i si un dia demanarem els homes el dret a la "igualtat" en este camp,QUE?
Que pasaria?a la meua falla hi han dones vicepresident,perque no un FALLERO MAJOR?

P.D:No estic en contra de que la dona entre o haja entrat a portar endavant a primera linea una falla,no mes vull obrir un debat que em pareix "gracios" a la par que interesant.

Amic fep ha dit...

Gran reflexio aquesta de Rodabars...
Per mi, la fallera, vestida de valenciana es una de les coses mes boniques de la festa de falles, m'aborrone cada vegada que s'obri un escenari i es plena de llum, colorit, or, bellea, etc...

Pero pense, que la reflexio de Rodabars, es una cosa que s'habra plantejat en totes les reunions, perque no els homens dalt al escenari? No som tots igual? Nosaltres perque no podem lluir-nos?

Encara aniria mes lluny. Tots sabem que a les diferents comissions falleres hi han dones que saben de falla i viuen la falla molt mes que alguns homens... Perque no una dona Presidenta de la comissio? i no parle de la comissio femenina, sino de la comissio mixta, una presidenta que acompanye a les Falleres Majors, o Falleros Majors, perque no?

Xuso ha dit...

Charco, charco... fiqueu-se les catiusques que entrem en charcos... pues no hi ha que rascar ahí... açò encara és més complicat que el tema del concurs de monuments...

Xuso ha dit...

Amiga Conxa, és d'al·labar i d'agraïr que hajes col·laborat en el blog de la falla aportant un article, a vore si els demés aneu prenguent exemple, gràcies Conxa.

I per el que respecta al contingut de l'article, em pareix una reflexió molt bona, que aporta la visió que, jo pense, tots em de tenir en els temps que corren, sols et ficaria una pegueta: cites algunes frases puntuals que ja formen part del passat i que no caldria recordar... Jo crec que el que hi ha que fer és sempre pensar en positiu, agarrar el millor que cada cosa que passa i les coses roïnes o les paraules (que se les enduu el vent) malsonants apartar-les i no repetir-les més fins la sacietat.

Hem d'anar avant, mai retrocedir (què no és el mateix que mirar caop arrere, que això sempre ve bé per sabem on estem...)

Anònim ha dit...

Conxa m´agrada molt l´article ,enhorabona per llançar-te a fer el primer escrit.
Sabem com d´importants són en la falla tant els fallers com les falleres, i poc a poc s´està conseguit eliminar el sentiment de comissions separades i anar tots a una com a una ínica comissió que és el que som:comissió falla Cervantes.
Necessitem fallers i falleres com tú:disposats a treballar per la seua falla i que la porten dins del seu cor.
Es una llàstima que no t´hagueres apuntat avans perque també hem fet en tu i en Enrique un bon fitxatge!

Carlos Miragall ha dit...

Enguany a la meua falla vaig estar a punt de presentar a una dona per a presidenta de tota la comissió. Malauradament només em va parar de que hi ha alguns fallers que encara són molt matxistes i semblen de l'època de Franco.

De totes maneres podem estar ben contents de la bona salut que hi ha a la nostra falla en aquesta matèria, i més en concret, a la JLF on enguany hi ha 2 representacions femenines.

Enhorabona!

Anònim ha dit...

Enhorabona Conxa per l´article, estic d´acord amb tu pero crec que eixos adjectius que dius tu els posen perque vullgues o no reconiexer-ho es aixi, ja que els tres dies de falles tots som bons i amics, però arriba el dia 21 de maig i el cruses amb alguna fallera i no el mira ni a la cara, cuant ahir dia la cremà t´agafaba de la ma.
Despres perque durant l´any unes fan mes que altres et miren per dalt el muscle, i no es aixi, ja que cadascu fa el que pot o vol perque la falla no es una obigaciò i cadascu respon a la falla com pot.
Per aixo deuriem de ser tots amics, fallers i companys.
No deuriem fer eixes tonteries que fan alguns perque jo hem pregunte avegades¿Perque esa persona no hem fa cas hui un dia normal i corrent i en falles m´alsava en alt?
I hura que reflexionar amb aço.

Xuso ha dit...

Bueno, bueno, bueno, en primer lloc, estic començant a fartar-me que es fiqueu psudònims ja no recorde quàntes persones tinc que averigüar qui son!! açò és un fàstic!!! jejej és broma, cadascú que faça el que vullga en eixe tema, no vaig a ser jo el que diga que s'identifiqueu.

D'altra banda, amiga fallera de la falla, et dic el mateix que li he dit a Conxa en un comentari anterior... jo crec que tú estàs generalitzant en un tema que de segur has patit amb algú en particular, i generalitzar és mal.

Tan mal és el que tu expliques que fa la gent, com dir-ho ara, ja que retraus el tema i es pot tornar a montar conflicte i això no és bò, això fa que de vegades la falla no avance i ens quedem estancats en tonteries com: que este no fa açò o que este no fa allò, o que este m'ha dit açò i esta m'ha deixat de dir allò... per ahí no anem bé.

Jo el que crec (opinió personal), és que si algú té algo amb algun faller (persona) el que hi ha que fer és anar cara d'ell, en privat i parlar les coses, que és com s'aclarixen... moltes vegades s'interpreten mal els gestos i les paraules i si es parlara s'aclariria que no hi havia hagut maldat i tot són apreciacions...

Bueno ja estic enrollant-me... reflexionem tots i mirem al futur, el passat és passat i sols pot remenejar la m....

Anònim ha dit...

Rodabars, tu saps com lluix una dona vestida de FALLERA per el mitj del carrer.........
Si fora un home FALLER MAJOR.....

Anònim ha dit...

Conxa, felicitats per eixe meravellós article, no ho hagueres pogut descriure millor. Estic totalment d´acord amb tú.
FELICITATS.

Anònim ha dit...

Amic Xuso, no generalitze en ningu en particular i tu mateixa saps que es aixi, la gemanor es trenca una vegada pasen falles i mes en aquesta, sense faltar el respecte a ningu ja que estic molt orgullosa de la meua falla

San-vala ha dit...

Molt bona reflexió Conxa, la veritat es que el que dius tens molta raó, ¿per que no tenim que ser tots iguals?, si al final de la correguda són tots fallers i en agrada la festa fallera, sigues xiquet, major, home o dona...

A les falles d'uns anys cap ací cada volta hi ha més igualtat i això es bònic perquè fa falla, no deurien hi haure distincions de sexes perquè un matrimoni de segur que fa més feina que un sòl home.

En quant a lo que dius que sou les mares dels fallers, sou molt més sou la belleza de la festa, sou el colorit pels carrers, sou l'alegria al cau, per a mi sense falleres no hi falla...

Anònim ha dit...

Sols agrair les mostres de recolzament i comprensió de tots els que heu llegit el meu escrit i compartiu amb mi aquest sentiment faller.
Podeu comptar amb mi per allò que necessiteu.
Moltes Gracies i fins l'altra.

Anònim ha dit...

hola a tots. En primer lloc feliÇitar a Conxa per l´article que ha escrit, realment es d´admirar tot el que es desviu per la falla, es nota quan una persona porta la seua falla en el cor, FELICITATS CONXA.Sobre els comentaris que he llegit, esta clar que cadascú te una propia opinió, pero jo no estic gens d´acort en el que ha comentat la fallera anònima que ha escrit, jo com a fallera de tota la vida mai he tingut eixe sentiment de la falla, jo no he rebut ningun despresi de cap faller, al menys dels que realment m´importen (que gracies a Deu en son moltíssims) la falla es disfruta tot l´any, d´una manera o altra, jo al menys no perc el fil de la falla i tinc a moltissims familiars, amcs i coneguts que per a mi VALEN MILLONS I NO ELS CANVIE PER RES DEL MON

Anònim ha dit...

Amic rodabars:No tas parat a pensar que al(SEGONS TU)donarmos a les dones la igualtat, no em quedat igualades sino que estem encara un poc mes implicades .Tindries que fer algo mes que puchar al escenari, perque abanda de aportar colorit i folclore tambe aporten la faena i el bon gust de fer les coses sense deixar decostat al faller, donant el toc femeni que tanta falta mos feia a les comisions, llevant molta faena als homens per a que pugen disfrutar mes de la falla.
Escomensa per puchar al escenari en el concurs dels pleibacs, tambe volem vore homens,i tirarlos piropos.
amic rodabars, siges qui siges el vullc.Soc desta falla.Perdona pero no se escriure en valençia, escric com parle.

SPIELBERG ha dit...

Amiga anònima, tin en conter una cosa referent a les teues paraules, el Xuso va eixir a aquest any al concurs de playbacks. Que sols era ell, si. Però ja erem un (i bo).

I en la majoria de falles si que hi ha algun xic o uns quants al concurs de playback, però sigam sincers les dones balleu millor, els tios som un poc desgarbats.

Anònim ha dit...

CONXA!,CONXA!.Què encara faltava jo!!!!.

Encara que una miqueta tard,no puc deixar de fer el meu comentari.

Conxa m'ha encantat molt el teu escrit .Jo ,com a dona fallera també compartisc el teu pensament.
Capte molt bé que ESTIMES LA FESTA,LA FESTA FALLERA, que COM A BONA VALENCIANA ,LA VIUS I LA DISFRUTES I ET DESVIUS PER ELLA.
Res et dol per a treballar per a la falla.

Naturalment també n'hi han homens amb aquestos sentiments ,per això pense que no s'han de fer distincions entre dones i homes.Ja que la veritat és que primer que res sóm PERSONES.

A mí, com diu Demelsa ,tampoc em passa com a la "fallera de la falla".Sinò tot al contrari,en la falla tinc molt bons amics i amigues,que quan els necessite els tinc i en els moments difícils,els tinc al meu costat.

A l'amic Rodabars vull dir-li com sempre que té molta gràcia per a dir el que pensa sense ofendre.Tens qualitats d'un bon psicòleg!.