http://lh3.google.com/carlosgranell/RkGTw0Y6C7I/AAAAAAAAAEw/BkUGOPC_YWM/caP%C3%87ALERA%20FOC.jpg

dimarts, 11 de desembre del 2007

Ja la tenim ahí...

Tenim presentació.
L'acte, segur, més important per a les nostres regines d'enguany, Maria i Sheila.
L'acte en que Ruth i Mª Jesus saborejaran per última vegada (almenys, de moment) la dolçor que deixa als llavis la mel d'haver representat a la Falla que duen en el cor.
L'acte que dona inici de debò a les festes josefines.
L'acte on tots i cada un dels fallers i falleres de la comissió s'han emocionat alguna vegada.
L'acte protocolari per excel·lència.
L'acte en que un faller o fallera viu més inténsament que qualsevol altre.

Moltes són les coses que viureu del dia 15 de desembre endavant i fins el 19 de març, Maria i Sheila. Moltes són les coses que fins ara heu vixcut. Moltes són les emocions que començaran el dia de la presentació i que no deixareu de sentir fins vore apagar l'última espurna. Moltes són les llàgrimes d'alegria que recorreran vostres galtes, i molts seran, també, els mals de cap i de peus que tindreu quan acabe tot açò.

Però d'això ja en parlarem més avant, que està a anys llum. Perquè ara la festa, la nostra festa, sols ha fet que començar. Al cau ja es treballa a "astall", per tindre tot a punt per al dia de la presentació.

Tots els membres de la comissió esperen impacients, la primera eixida al carrer, encara que en desembre, amb el fred...la festa fallera és calor. Els més previsors ja tenen els trajes fora, les sabates preparades, els monyos trets. D'altres esperaran fins l'última hora per a fer-ho. Però, tant els uns com els altres, ja tenen ganes de vestir-se de llums i llençar-se al carrer a tornar a dir al poble de Sueca, que ja estem ací de nou els fallers, un any més.

Un any més plenant carrers de llum, d'alegria. Engalanant els carrers i places amb els seus monuments i lluïnt els estandards de les comissions per tot arreu. I, clar està, enlluernant a tot aquell que fixe els seus ulls en una fallera. Les falleres son lo més gran que te una comissió, la fallera li dona categoria a una falla, la plena de llum, de brillantor. La fa destacar més que qualsevol altre element de la festa. Són l'alegria dels passacarrers. Són l'art que porten a sobre, les joies, els pentinats, les arracades, les manteleries, les teles.... tot el que en elles pots vore és una obra d'art.

Però el més important que lluïxen està a dintre. És l'amor a la festa fallera; és la passió per una Falla; és un sentiment de poble. Tot açò va reflexat als ulls. Els ulls d'una fallera són reveladors més que qualsevol altra cosa... mira a una fallera als ulls i dis-me que no et transmeten res.
No m'ho crec, no l'has mirat.

Amigues falleres, companys fallers anem a lluïr l'estandard de la comissió de la Falla Plaça de Cervantes pels carrers de Sueca, anem a ensenyar la sort que te esta comissió d'estar representats per Maria i Sheila i tota la seua cort d'honor, anem a viure les próximes festes josefines com sols nosaltres sabem. I tenim el primer escaló el dia 15 de desembre. Anem a conseguir que l'escenari estiga plé. Emanant llum amb les nostres falleres, que enlluernen a tots els fallers i amics que ens acompanyen al pati de butaques. I tot això sols ho podeu conseguir tots i cadascun de vosaltres...

No teniu ganes de vestir-se?

28 comentaris (Afegix el teu):

Amic fep ha dit...

I collo figura!!!!! Tinc tots (i dic tots) els pels de punta al acabar de llegir el teu article!!!!!

Me tenies preocupat, perque en dos dies no havies donat senyals de vida, i ja anava a tocar-te per telefon i tot, pero ja veig que has estat pensant, que has estat buscant en el teu interior eixes lletres, eixes paraules que acabes de gastar.

Eres molt gran amic, i es reflexa en cadascuna de les coses que escrius. Tindries que plantejar-te moltes coses que tu i jo hem parlat i sabem, jejejejejeje

Anim, falleres i fallers de la Falla Plaça de Cervantes, el dia per excelencia ja el teniu ahi, i estic segur que no aneu a desaprofitar-lo. Endavant amics i molta sort!!!!!!

P.D.: estare alli per pasar llista, espere que no falte ningu...

Xuso ha dit...

Gràcies amic, no es que haja estat ausent per pensar, que també he aprofitat, però es que estic tota la setmana de cursets pel matí a l'hospital. I no tinc ordenata. I per les vesprades, ja saps, la presentació a tres dies vista, el sainet el playback i el Sol, no em deixen massa temps per estar cara l'ordinata. Però ja saps que en un ratet que tinga m'agrada visitar-vos a tots, ja que no puc fer-ho a diari personalment, ho intente virtualment.

M'alegre que t'haja agradat l'article. Per a mí la pfresentació és l'acte per excel·lència d'un exercici faller i, ens ho hem d'agafar com a tal, per això estos ànims per a la gent que encara s'ho està pensant!!!

GRàcies xic!!!

San Karrega ha dit...

plas plas plas plas...

Gran article Xuso!... m'ha agradt moltissim... Si ja tenia ganes de vestir-me ara encara en tinc més...

Per cert, no hi hauria un "huequet pa mi"?!!!... Es broma...

Per cert, jo també pasaré llista...

Espere que tot isca bé...

Xuso ha dit...

Moltes gràcies. Ben rebuts estreu si veniu. El mal es que jo estaré per dalt l'escenari i després al sainet, però m'alegraria molt vore-vos per allí.

Ah!! i x cert si després no teniu plans, tots al sol!!! (cunyeta publicitaria, jejejje)

San Karrega ha dit...

es que a mi el Solet me confunde!....

San-vala ha dit...

M'ha caigut la llagrimeta amic i saps que es veritat, la sort que tens es que estic per la vesprada i estic sol al despatx, es dir no m'ha vist ningú...

Molt bo l'article amic, com diu el fep ens tenies preocupat, no donaves senyals de vida, però ara ho eneten entre escriure l'article, decorar l'escenari, ixir al sainet... tú que eres SUPERXUSO o que????

Si no pasa res m'agradaria anar aacompanyar a les nostres representants, si es així ens veguem allí amic...

M'alegre de saver que estas amb nosaltres CRACK!!!!!

San-vala ha dit...

Per cert m'han entrat ganes de vestir-me, només de llegir el teu article, això vol dir algò!!!!

sambori ha dit...

Xuso gran article,no deixes de sorpredre quan açó pareix que estiga mort!!!!
Si que mous molta raó,tots estem impacients en que arribe este gran dia de la Presentació(encara que siga un poc prompte abans de Nadal)
Al casal i al carrer ja es viu l´ambient a festa.
Fins i tot ahir vaig vore pel carrer a Consuelo tota carregada amb el cancán.
Jo també espere que estiga l´escenari molt ple i faça igual o més goig que altres anys.
A més hem de recolzar a les nostres F.M. així que no deixeu de vestir-se!!!!!

rocio ha dit...

IM-PRESIONANT L'ARTICLE¡¡¡
M'agradat moltisimm com l'has redactat, i encara mes el paragraf dedicat a les falleres.Com es nota que ara ja estas en ple moviment faller¡¡¡

Desijar a Maria i Sheila un dia inolvidable, esperem que la temperatuva tambè vos acompanye.

Xuso gracies per l'invitacio, jo tinc bateig, crec que no anire a voret, però el sainet es repetirà, no?

Anònim ha dit...

Ye Xuso, lo del Sol va en serio? perqque tu ja saps que aÇí ens apuntem a un bombardeig¡¡¡ pues.... no estaria gens mal eh¡¡¡ qui s´apunta?
La veritat es que cada vegada em sorprens mes Xuso, eres un figura mundial, tu ja saps que t´ho dic totes les nits al cau quant ens vegem als assatjos, pero es que es veritat... no pots negar que sents pasió per les falles, i sobretot per la teua comisió, per a mi eres un exemple a seguir per a la gent jove de la nostra falla, em referixc per la gran dedicació que dones a la falla i el poc de temps lliure que tots els que et coneguem sabem que tens i a saber d´on el traus.Jo per la meua part et done l´enhorabona per tornarmos a ficar els pels de punta al llegir un article teu i ja ens queda menys per a colocarmos la teja, jo este any no em vestiré, pero estaré a la presentació per a intentar que tot ixca de gran categoria¡¡¡¡

Xuso ha dit...

Moltes gràcies a tots per les vostres alabances, però no es mereixen. Sol escric el que senc i faig el que em naix... i això no te ningún mèrit, com deia ma iaio, xiquet les coses que tenen mèrit són les que ú és treballa, pitjor o millor, però hi ha que arrimar l'hombro...

Vosaltres si que sou tots uns craks i estic orgullós de poder compartir coses amb vosaltres, als de la meua comissió i als amics de les restants falles. A Sombori també, encara que no se qui és, però sé que no està massa lluny....

Ja m'he ficat tontet, perquè tinc son... vaig a fer una siesteta i demà serà un altre dia.

La veritat és que hui encara m'ha faltat una cosa per fer, jugar a futbet al pabelló i això que jagava contra sanvala i contra sankarrega, com heu quedat amics? (espere que haveu perdut), ho senc però jo es que jugava en els altres, si nó havera volgut que havéreu guanyat..

ja no m'enrrolle més, bona nit!!!

Anònim ha dit...

molt bon article Xuso!! m'has fet tindre ganes de vestir-me de fallero, stic per vestir-me i anar darrere la xaranga jajajaja que vaja be la presentació!! un abraç ;-)

San Karrega ha dit...

Guanyarem, guanyarem!!!!....

Anònim ha dit...

Bueno, bueno, un dia que no entre, hem perc un dels millors articles del mes. Xuso eres una màquina, si jo ja tenia ganes de ficar-me el meu traje i acompanyar a les nostres falleres majors pel carrer aquest dissabte, ara encara en tinc mes. Estic ansiosa perque arribe el moment i poder passejar orgullosa pel carrer amb la meua falla.
Xuso, com Deme diu ens apuntem a un bombardeig, si alguna vegada ens necesites, en tal de fer un poquet de festa....

DPeiro ha dit...

Quin article més bonic. M'han entrat ganes fins de vestir-me a mi!!

Un abraç dels vostres amics d'Oliva.

www.fallacasadalonso.com

Anònim ha dit...

No podia començar el dia millor!
Xuso no vaig a dir-te res, perquè tot el que te puc dir, tu ja ho saps. Ara, no te lleves merit, que saps que tens tot el del mon.
Sols vullc dir a tots, que te facen cas i es fiquen les seves millors gales el disabte, que estem treballant molt per a que tot eixca be, però tota la feina no te ningún sentit si no tenim l'escenari ple.
Ojala jo pogues vestir-me!
La veritat es que estos últims anys quan vaig al casal i vos vec a tots vestits, em fa molta rabia no vestirme jo, però després quan em fique a la feina se m'oblida que no estic vestida, perque em senc també fallera, encara que no duga el traje ficat.
En fí, que s'animeu tots a vestir-vos, que el disabte tenim que lluir com mai. La nostra Falla i les nostres falleres majors, s'ho mereixen.

unrodabars ha dit...

Bo que dir amic??

Ho han dit tot,per a mi (amb els anys)la presentació tambe s'ha convertit en el acte per exelència i com ja vaig comentar temps enrere ha passat de no aguantar-la a divertir-me veient-la(i a emocionar-me persupost)

Xuso que eres un crack tio,encara que açò ja t'ho he dit moltes vegades.....

Ah!! ens veiem pel sol estos dies a vore si trobe la memoria per alli,jaja

Lidia ha dit...

Bonic article, i ademés amb molta realitat.
Enhorabona a Maria i a Sheila, les vostres falleres majors, i dir-vos que aprofiteu cada moment que passe, ja que dia que passa no torna, i ser fallera major es una vegada en la vida, així que no desaprofiteu cada acte, cada moment, cada situació del vostre regnat, viviu-ho tot al màxim, vos ho aconselle.

www.fallacasadalonso.com

Anònim ha dit...

Xuso enhorabonna per el article¡ Es molt bó. Man entrat unes ganes de vestirme inpresionants¡ Hasta tinc la pell de gallina¡
Enhorabona a Maria i Seila, que paseu un dia molt especial que de segur esteu guapísimes¡¡

sambori ha dit...

No m´ho crec!!en tot el dia no ha escrit ningú!!!
Supose que esteu afaenats amb els preparatius de la Presentació i ja veig fins i tot a l´hora que va escriure Xuso ahir per la nit!
Segur que estaria al casal ultimant feina,assatjant,...o fent qualsevol altra cosa.
A casa de les F.M. moltíssimes visites en aixó que tenen els tages exposats,i es nota que ja no tenen ni temps per tan sols fer una visiteta al blog.
A més el fred que està fent esta setmana es veu que lleva a tots les ganes d´escriure!!!!
Són molts fallers i amics que fa temps no comenten res per ací:
Cris,Tomaseta,allioli,rabosot,
San casalla,Desi,Ivana,...i molts més.
Espere que en passar la Presentació es normalitze i pogam tornar a gaudir de la vostra companyia.

unrodabars ha dit...

Jo he escrit esta mati felicitant al meu amic Xuso,però eixe filtre de missatges ha fet que no aparega...

Que eres un crack Xuso, els demés ja t'han dit tots els el.logis que més dir-te??

A vore si ens veiem pel solet estos dies de fetses i m'ajudes a buscar la memoria que em vaig deixar l'altre dia oblidada per alli!!

Lidia ha dit...

Jo si que havia fet un comentari abans de dinar, abans que el teu, però no me l'han publicat, no se perque.

www.fallacasadalonso.com

elsa ha dit...

MOLT BON ARTICLE XUSO i amb molt de sentiment!!espere que la presentacio ixca perfecta i l'obreta tambe.Jo no podre anar xq treballe,una llastima.Donar la enhorabona a les falleres majors i que siga un dia molt especial x a elles.

Anònim ha dit...

Xuso molt bon article ,espere que seu paseu molt ve el disapte,enhorabona a les falleres majors i a tots els fallers.

Anònim ha dit...

Xuso no te conec pero has fet un bon article en molt de sentiment.Enhorabona a les vostres falleres majors i a tots els fallers que tingau un bon dia el disapte

Anònim ha dit...

me dona la impresio que el blog te els frenos angarrotats, desde la dimisio del presi no se perque la censura mos a llevat la i`lusio, a casi tots perque ara tenim, que esperar que els amics xuso o spilberg, monten algun comentari pa poder contestar, i la alegria de antes sa frenat, en aixo vullc dir que per favor tonnem a la normalitat i com a persones i amics que som tratem de disfrutar, i andivinar els enigmes del noms supostos,i dixeuse de mals rollos que la falla es pafer amics,i families,eixina que tots digem visca la falla de cervantes i brindem per fer una presentacio ben lluida que vosaltres valeu molt gracies amics i perdoneu si vos a fet llegir un poquet.

sambori ha dit...

I jo patint per que no havia escrit ningú el dia 12!!!
Clar,el que passa es que no eixien els comentaris publicats!!!Aixó és degut a la impertinència de haver de passar tots pels webmasters i els pobres no donen coll.
Espere que es pose fi prompte a esta mesura i ja que com bé diu Pep esta aconseguint que merme la il.lusió pel blog.Entres per vore si hi han nous comentaris,...i res de res.Censura prèvia.
Ja queda menys per al dia 20!!!no sé si també haurem de votar per decidir açó????estem en democràcia!!!
Ivana ja he vist que com si m´hagueres sentit al mateix temps que et tirava en falta per ací va i escrius!!
Sé que esteu treballant molt per tal de que ixca tot bé demà a la Presentació i segur que així serà.
I coneguent com heu ho heu preparat anys anteriors alguna sorpreseta caurà,je,je!!!

Anònim ha dit...

No dubteu que hi han sorpreses, i si eixen com esperem, supose que tots vos agradaran molt. Especialment espere que els agraden a les falleres majors. No se com eixirà, el que si que puc assagurar es que estan pensades amb el cor, per a que tingen per sempre un record innolvidable.
Esperem que demà ixca tot com esperem, i que l'il.lusió amb la que ho hem preparat es reflexe en tot el que anem a fer.