http://lh3.google.com/carlosgranell/RkGTw0Y6C7I/AAAAAAAAAEw/BkUGOPC_YWM/caP%C3%87ALERA%20FOC.jpg

dijous, 31 de març del 2011

UN PASDOBLE, PER FAVOR!

per Amparo

Per al meu amic Carlos:

Primer que res vull felicitar-te per la sinceritat dels teus articles “Així foren LES FALLES 2011” (part 1 i part 2) ja que en algunes cosetes opine el mateix que tu, en altres per suposat que no. El motiu d’escriure es per aclarir-te un poc els interrogants (??) que has posat en la part 2, en relació a la Residència Sant Josep i a Mª Auxiliadora.



El anar a la Residència, va ser una proposta que va sorgir un dia parlant Sandra i jo, ja que tenim allí a un familiar. Jo personalment li ho vaig dir al nostre president, Blai en una reunió, no puc saber la data exactament. Es va aprovar i ningú va posar cap impediment. Jo pensava que haguera eixit anunciat al llibret però no va ser així. Li ho vaig comentar a Blai i em va dir que sí, que un dia aniríem a la Residència i l’altre dia a Mª Auxiliadora, però finalment es van juntar les dues visites el mateix dia.



El anar a Mª Auxiliadora és perquè és la capella de Sant Josep i si damunt les Falleres Majors són alumnes o antigues alumnes, els agrada anar a fer la visita. Però crec que això va al gust del consumidor.

Pense com tu que la barriada s’ha de mimar que s’ha de tindre content al veïnat , però segur que Sandra encara que eixe dia no passareu per sa casa, no vos ho tindria en compte, estaria ben contenta de vore a sa iaia feliç .



I tu diràs... “un pasdoble, per favor!” què vol dir?. En la Residència quan ja sols quedaven les Falleres Majors i la nostra xaranga C25, algunes de les persones residents demanaren: “UN PASDOBLE, per favor!”. Els músics les van acontentar i tocaren eixe pasdoble, alguns dels ancians que poden caminar s’alçaren a ballar; i els que estaven en la cadira de rodes no podien menejar els peus, però si menejaven els braços sense enrecordar-se de les seues dolences, ni de que eixe mateix dia la seua amiga i companya de residència Lolita Monleón havia faltat.



Els nostres músics que a part de ser molt bons músics tenen molt bon cor, els van complaure i puc assegurar-te Carlos que els van donar una BONA INJECCIÓ DE VIDA, d’alegria i de companyia, ja que alguns dels residents no va mai ningú a veure’ls.



No vull que penses que et vull convèncer , sinó tot al contrari, perdona si he ferit la teua sensibilitat o la d’algú més, no era eixa la meua intenció.


Aprofite l’escrit per donar les gràcies a les persones que han fet possible eixa visita: Falleres Majors, Cristina i Paula, Blai , Vicent, Ivana, Moisés i tots els fallers i falleres que acudiren ; especialment a la xaranga C25 per eixe PASDOBLE miraculós i per l’AVE MARIA que va tocar Carlos, el músic, davant de Sant Josep. A tots moltes gràcies!

UN PASDOBLE, PER FAVOR!!!

Costa tan poquet...total 15 minutets!!!!



Article i fotos enviar per Amparo Vendrell a fpcervantes07@hotmail.com


Comentari meu: Com hui no se quan podré accedir a Internet, fique ací el meu comentari i així millor.

Abans de res agrair-te l'article i que hages explicat tant clarament els motius de les visites als dos llocs, no era jo l'únic que ho desconeixia (però si que soc el que disposa de les ferramentes necessàries per a fer-ho públic).

I en segon lloc que jo no te de perdonar res, en ningun moment m'has ferit la meua sensibilitat ni res per l'estil, tu exposares una idea a la falla, a esta li paregué be, es va aprovar i es va fer. No hi ha mes volta de fulla, si haguera anat a eixa reunió (o en la següent s'haguera llegit l'acta, crec que no he fallat a dos seguides durant tot l'any) ho sabria.

I dit açò anem a concretar un poc el tema. No estic en contra d'anar a cap lloc, i si és per un motiu com aquest, menys, el que mantinc és que no es deu d'anar en els dies de falles purs, eixos dies son per a la barriada. Podem anar qualsevol altre dia anterior, o fins i tot agafar eixe diumenge que no hi ha res abans de falles (el de la presentació del Materal) i fer una visita a la residència i on es demane. Sense problemes.

Se que Sandra no tindria problemes eixe dia en que la falla no passara per sa casa, però tots no som Sandra, més fallers vivim per eixa zona, sense anar més lluny els pares de la pròxima fallera major (i crec que ella encara també), a ells els faria menys gràcia.

I si, son 15 minuts allí dins, però hi ha que anar fins allí i tornar, i ja és molt més de temps.


I per al tema de Mª. Auxiliadora la solució és prou fàcil, la Junta Local fa una misa allí dins el dia 19 de Març (Sant Josep, millor impossible) i pot anar qui vulga, i va gent, i van falleres majors acompanyades dels seus presidents. I els dies de falles per a la barriada, mira que és fàcil.

Però per molt que parlem tu i jo ací no anem a solucionar el tema, exposem els nostres punts de vista (i si algú més vol pot també fer-ho) que es tindran que debatre en les reunions. I el millor es que consensuem un calendari tots junts per a no deixar de banda a la barriada els dies grans i poder anar on se demane la resta de dies. Que falles es tot l'any, i si som 40, son 8, però som.

13 comentaris (Afegix el teu):

sambori ha dit...

Gran debat obert!!!!
Si s´havia aprovat a una reunió tocava fer la visita als dos llocs:residència i Mª Auxiliadora.
Però per altra banda també es d´entendre el que bé comentes Carlos que s´ha de passar per la barriada.
Amb Alfredo al banderí va donar temps a tot!!!!pareixíem amb un cohet al cul i vos asegure que a les 12:30 ja havíem fet les dos visites.
Pel carrer Sequial passarem com un llamp i jo i altres que eixirem per la porta que dóna accés al col.lege i no per la de la capella com va fer la resta de la falla ens unirem a la comissió al carrer Sant Antoni, per a que aquells que no vinguèreu imagineu com de ràpid anàvem!!!!
Fins i tot ens va donar temps a pegar una volta per la barriada!!

deme ha dit...

Bueno Amparo en primer lloc et feliçite per l´article, a mi m´has emocionat sobretot eixa primera fotografia de Cris amb la iaia Carmen ). Crec que fer deliç de vegades costa menys del que ens podem pensar, i aquell dia ho conseguirem, això es una satisfaccio que no te prou, si no les imatges parlen per si soles.

Del restant no vaig a opinar, ho fare a les reunions, crec que es el lloc mes apropiat i on tot queda dins de casa.

Enhorabona Amparo per l´article.

Sandra ha dit...

Jo tambe vullc felicitar a Amparo per eixi article, i si jo tinc alli a la meua iaia i junt a Amparo ho proposarem, encara que va portar ella la veu cantant ja que dugut al estat en que estic reconec que no he anat a ninguna reunio.
Enfadada perque no paseu per el meu carrer? podria estar tot el any perque no es pasa mai, no se pengen banderetes, no se pasa el cartro, nomes pasa la desperta i prou, pero el any 2009 que jo baig ser fallera major es pasaba tots els dies, ¡clar hi habia taula parada per a tots! entonces si que es pasaba i les banderetes me les tinge que ficar el meu home, pero aixo jo no li done molta importancia.
Nomes et dic una cosa Carlos, si es per a la barriada tambe tindriem que deixar de anar a l´asil i si tots els donatius que es fan alli en falles, en agermanats i altres mes que es fan tots per a l´asil, tambe es feren per a la residencia seria igual per a tots, per que al cap i a la fi son els nostres majors i ells tambe es mereixen ixa mica de felicitat i com be a dit Amparo, personalment habia faltat la companyera molt volguda per mauela i per molta gent que alli hi ha, i aquesta alegria es va fer sentir un poc contents ja que per ells alli son tots una familia.
Reconec que he posat un poc d´interes en que se faça alli la visita, pero tambe ara que se que hi han persones majors i algunes no van ni a boresles, ojala no es deixe mai d´anar alli.

Anònim ha dit...

Abans dien un kilo per a l´asilo pero ara crec que podriem dir: Un sobre per a l´asilo (i no precisament amb una felicitacio).

Anònim ha dit...

el que no estiga conforme a roma

rosa ha dit...

No sou a soles vosatros ni han moltes persones que per sa casa tampoc pasen, jo visc darrere del casal i la falla tampoc pasa, pero al fi i al cap la senc. Ma paregut un bon article, i opine que fer feliç a les persones no costa res.

rosa ha dit...

I volia dir que pa mosatros anar a les salesianes es molt bonic, som antigues alumnes i estimem a Maria Auxiliadora.

SPIELBERG ha dit...

Que bonic es passar-se 15 hores fora de casa, fer-te amb el cotxe 500 kilòmetres i quan tornes trobar-te set comentaris. Feia temps que el bloc no tenia tanta activitat, veurem el que dura.

Vaig a contestar un a un i així serà menys liat.

Sambori:Que jo recorde no es com tu dius, no acabarem tant prompte en les dues visites i no pegarem tant gran volta a la barriada.

Sandra: tal volta tu no li dones importància al fet de que la falla no passe pel teu carrer ni fassa res però molta gent del veïnat no pensa com tu i ahí es on tenim el preoblema.
A l'asil es va per la vesprada (i normalment per les vesprades mai anem a la barriada), si no se vol no es va, es lliure, o també podem aprofitar eixa mateixa vesprada per a anar als dos llocs.
A la residència va la Junta Local i algunes falles pel seu conter, no es que no vaja ningú.

Als anònims: fins ara tots hem parlat i hem debatut del tema, donant la cara i expressant les nostres opinions lliurement sense clavar-se en res ni en ningú. No podríeu fer el mateix? De que teniu por?

Rosa: Deuríem de fer un plànol amb la ruta a seguir en els passacarrers, així segur que faríem tota la barriada.
Podeu anar el dia 19 a la misa que organitza la Junta Loca, segur que vos agrada.

Anònim ha dit...

carlos, soc lucas el panaeta , ja podries llevar el bob esponja del escut, tio

SPIELBERG ha dit...

Raó tens xic, a veure si hui tinc un ratet i el deixe com estava. Si algú te preferència per ficar a algú en l'escut que ho diga.

sambori ha dit...

Carlos si no acabàrem 12:30 seria 12:45, perquè encara estava el mercat posat i ja saps que a partir de la 1 comencen a recollir.
No es que vullga puntualitzar hores, simplement pretenc donar a conèixer a aquells que no vinguèren que ens va donar temps a tot!!

Sandra ha dit...

Perdo Carlos li done molta importancia i m´agradaria que pasaren tots el dies per el meu carrer tal i com es passa per els demes i que se´l tracatara igual que als demes ja que aixi no es, som els discriminats de la barriada, que jo sapia mai m´he negat a pagar el carto, de fet enguany que a cada faller lin han donat un a mi no m´han donat ni el meu, cosa que se que algun faller li han donat el propi i aixi no ha fet falta anar a pasar-lo i el any que jo vaig ser fallera major em baig jo proposar passar el meu carrer i en baig fer 5(que mes val aixo que res) i saps el que hem deien les dones, ¿esque no se perque no benen a fer carto, si nosaltres mai ens hem negat? aixi que no diges que jo hem conforme en que no passen que estic cansa de dir que pasen per el meu carrer que tembe pertany a la barria.

SPIELBERG ha dit...

Sambori>, quan arribàrem a l'altura de la impremta de Mª Jesús ja hi havien parades desmuntades (i sols férem entrar per Ant Antoni e eixir per Ausiàs March).

Però no val la pena que seguim amb el tema de les hores, la cosa no va per ahí. I si ens donà temps, per què no passarem per ma casa o per casa Sandra? Estàvem ja cansats de tanta volta al poble.

Sandra, hauré entès mal les teues paraules del comentari anterior. La veritat es que em va extranyar. Tota la barriada deuríem de ser iguals.